Andelsboligforeningen Basis

Ved en basis ejendomsadministration for en andelsboligforening varetager vi:

Økonomi, herunder

  • Opkrævning af boligafgifter via PBS
  • Almindelig rykkerprocedure
  • Betaling af udgifter
  • Sikre godkendelse af regninger
  • Bogføring af ind- og udbetalinger
  • Afstemning af konti

Budget og aflevering til regnskab, herunder

  • Samarbejde med revisor omkring fastsættelse af andelsværdien
  • Løbende budgetkontrol samt årlig aflevering af regnskab til revisor
  • Udarbejdelse af varme- og vandregnskab i samarbejde med leverandører. Regulering af efterbetaling og tilbagebetaling
  • Udkast til budget til bestyrelsen

Ansatte og servicekontrakter

  • Lønudbetaling til evt. ansatte
  • Indgåelse af ansættelseskontrakter
  • Udbetaling af evt. honorar til bestyrelse
  • Indgåelse af servicekontrakter med leverandører

Generalforsamling mv

  • Indkaldelse til ordinær generalforsamling i samarbejde med bestyrelsen
  • Deltagelse i generalforsamling samt udarbejdelse af referat
  • Administration og udfyldelse af nøgleoplysningsskemaer

Ejerskifte

  • Ejerskifteregistrering herunder eventuel deltagelse ved vurderingsforretning samt udarbejdelse af overragelsesaftale
  • Afregning overfor sælger

Følgende opgaver udføres til aftalt timepris, der opkræves hos henholdvis sælger og ny køber mv.

  • Vurderingsforretning
  • Overdragelsesaftale
  • Notering af ejerskifte


Del denne side: